onsdag 2 juni 2010

Tja, vad ska jag säga. Jag hade en del träningsverk i benen från igår. Hoppas på ännu mer imorgon. Det känns jättehärligt att komma igång med träningen igen. Men det är konstigt: idag värmde jag upp lätt med dips: 10x8x10 vilket är rätt ok men sen när jag skulle köra smalt grepp på kabel så tog jag bara 25 kg. Det kan omöjligt stämma. Jag gillar inte kabelmaskiner. De skiljer sig så mycket åt. Jag körde 6x6x6x6 på den längst in i hörnet. Det kan vara bra att komma ihåg. Dagens:

4x muscle ups
4x chipping pull
Detta gick naturligtvis inte. Inte ens med stol direkt under stången. Jag körde därför:

dips 10x8x10
tricebs tätt grepp 25kg 6-6-6-6
latsdrag 6-6-6-6 65kg (eller var det 60kg, minn inte)

Metcon:
5 varv av
15 pull ups
400 m löpning
15 sving 16 kg
Tid: ca 25 min
Pull upsen var riktigt svårt. Jag började med 25kg första rundan, fick vila ordentligt i setet. Drog ner till 30 kg och körde de 4 3 sista på 35 kg. Jag vet att björn sagt att man bör avsluta med den vikt man börjat. Men det gick inte. Jag var för trött och händerna gled bara bort. Det kan vara för att jag körde latsen iofs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar