tisdag 9 november 2010

Fick besked om kallelse till polisfystest. Det var ju askul att bli kallad men hade lite iskallt räknat med det också... Jag hade dessutom räknat iskallt med att bli kallad till Falun i januari men icke! Istället så blev jag kallad till Umeå den 25/11. Paniken spred sig snabbt i kroppen. Det är lite tid att komma i form på. Men förra gången så kände jag att 10 min på 2km är ju inga problem. Man måste vara rätt otränad för att inte palla det tempot. För 2 år sedan sprang jag på 9 min. Det var så här i efterhand asbra! Jag var ute igår och testade springa 1100m. Det var isigt och kallt och jag försökte hålla ett jämt tempo så att jag skulle klara hela 2km. Tiden var på 5.45, en ren katastrof! Jag tillåter mig inte drabbas av panik nu för tiden så jag sprang på. Sprang hela 5:an och tillbaka. Det blir sammanlagt 7km vill jag be att tala om. Inte dåligt! Men det är just tempohöjningen som jag har problem med. Förra gången, 2 år sedan, så var jag inte nervös för 5 öre. Jag ville visa att jag kunde. Men nu är det tvärt om. Nu kommer jag tillhöra de där tjejerna som kanske inte kommer att klara det. Ska springa intervaller imorgon igen. Idag var det styrketräning:

hängryck.vänd 3-3-3-3: körde 4-4-4-4 på 30kg, vågar inte köra denna. Jag hatar ryck. Det är så jävla svårt!
hängfriv 5-5-5-5 körde på 40kg med 45kg på 2 rep

metcon:
1 runda varje min i 12 min av:
4 hängfriv på 45 kg (jag körde på 40kg)
12 benböj
2 burpees

Mycket jobbigt med hängfriv. Missade ett varv. Det blev för jobbigt helt enkelt. Jag minns i våras när jag körde crossfit. Då klarade jag av alla vikter som angavs. Det gör jag inte nu. Men det ska jag göra. Och mer därtill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar