torsdag 11 november 2010

Körde faktiskt planerad vila igår fast jag skulle kunna kört. Detta pga en sajt jag såg om att "komma igång med löpningen". Då var det:

dag 1: distans
dag 2: styrka hela kroppen
dag 3: vila
dag 4: intervaller
dag 5: styrka hela kroppen

Så jag körde intervaller idag. Värmde upp på 10 km/h i ca 10 min och sen körde jag 2 min på 13 km/h och 2 min gång på 6.5 km/h. Jag körde detta 4 ggr. Det var tufft. De två sista körde jag bara 1.40 s. Det var för jobbigt helt enkelt. Jag sprang på de nya löpbanden. De känndes mycke jobbigare än de äldre. Jag testade faktiskt att först gå på det nyare för att sedan gå på det äldre med samma hastighet. Det nyare kändes MYCKET jobbigare. Det kan vara ren inbillning, men jag vet inte. Andreas kom förbi också. Han hade sprungit på 13.5km/h på 8.43 s på 2 km när han klarade testet. Jag förstår inte hur det är möjligt! Jag förstår inte heller hur jag kunde springa på 9 min! Det känns som något overkligt. Vi får se hur det går helt enkelt. Det jag minndes var att det kändes så lätt på träningen innan testet för 2 år sedan. Jag sprang ju på 13km/h i 15 min, lätt. Som jag minns det i alla fall. Sen var testet ändå jobbigt eftersom man sprang på en bana och inte löpband. Styrka imorgon, distans på lördag.

Det känns bra att rivstarta så här med löpningen i alla fall. Jag behöver ändå bli mycket bättre på det. Lika bra att börja nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar