måndag 1 november 2010

Har stukat foten på fotbollen i lördags men den börjar bli bättre. Jag har dessutom gjort illa ryggen mellan skulderbladen efter boxningen förra veckan. I söndags när jag jobbade på Larssons hus så låste sig ryggen. Det brännde i hela ryggen och jag kunde inte röra armarna. Jag la mig på golvet och sen fick anna trycka ut koterna på plats. Det gjorde susen. Men idag på jobbet så kändes det som att ryggen skulle låsa sig igen vid olika tillfällen. Jag ville så gärna köra rygg idag men fick ta det lugnt:

power clean (styrkefrivändning) 3-3-3-3-3: körde på 55kg med fail på sista rep i sista set.

Metcon:
5 varv av:
8 marklyft 70 kg (jag körde 60kg)
48 double unders
15 sek superplankan (gick jättebra)

Gjorde rätt många double unders i rad. Tror det var 10 eller nått. Det är förbättning det! Det var skitskönt att köra. Kroppen blev varm och ryggen känns mycket bättre. Jag tror att jag får sådana skador om jag inte tränar. Det vore intressant att veta om det är min kontinuella träning som hjälpt mig att vara fri från sjukdomar och skador (om man jämför med Sannna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar