fredag 16 april 2010

Crossfit suicide

Detta är eg gårdagens crossfitpass, men jag hann inte lägga in det...

Crossfit brukar eg namnge olika pass med kvinnonamn. De hande inget för detta men jag skulle kalla det för "Suicide" alt. "Suicida". Efter första övningen glömde man bort vad man hette i mellannamn. Fy tusan, här var det i alla fall:

For time:
50 Box jump, resultat: höjd ca 50 cm
50 Jumping pull-ups
50 Kettlebell swings, resultat: 11 kg
Walking Lunge, 50 steps
50 Knees to elbows, resultat: misslyckat; körde 12 och växlade till sit-up i 45 graders bänk och avslutade de sista 5 med kness to elbow
50 Push press, resultat: 20 kg
50 Back extensions
50 Wall ball shots, resultat: finns ingen boll på mitt gym, bytte mot hantel på 9 kg
50 Burpees
50 Double unders, resultat: subbade med tuck jump
Resultat over all: ca 40 min och regält skakig!
Tips: Gå noggrant igengom alla övningar innan du börjar. Subs för kness to elbow: lyft knäna så långt du kan alt sit up i en 45 graders bänk alt vanliga sit- up ( vanliga sit up motsvarar inte samma antal knees to elbow, du måste göra många fler vanliga sit up, oklart hur många, googla detta.)
Sub till wall ball shots; kolla detta på google nen jag körde som sagt genom att ta en hantel med båda händerna istället för en boll. Det blir inte samma övning, men nästan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar