tisdag 27 april 2010

Övergång från crossfit.com

Efter helgens pass med Björn så känner jag att crossfit.com är "för svårt". Björns pass var jättebra som bestod av uppvärmning, "teknik" träning av en övning, crossfit. Detta passade mig jättebra. Crossfit.com har bara tekniken eller crossfiten. Björns pass hade båda. Jag gick in på crossfitnordic och tittade också. Den WOD verkade mycket bättre för mig med. Dagens:

svingar: 10-10-10-10 90% (jag körde på 18,8 kg)

5 varv av:
8 marklyft 80% av vikt (jag körde 60 kg dvs 86%)
16 box jump 45 cm
24 double unders
Tid: 28 min
Resultat: GJORDE ALLA DOUBBLE UNDERS!!! Helt otroligt! Jag kunde inte göra en enda för 2 veckor sedan. Vilka framsteg! Detta pass var fruktansvärt jobbigt och tog som sagt mycket tid. Men det var väldigt, väldigt roligt. Ska ev fortsätta med crofffit.se (crossfitnordic.se) eftersom de har så bra länkar osv till deras grejer. Jag visste inte att crossfituppsala la ut sina pass de med. Ska kolla upp om de passar mig bättre också. Börjar fatta hur det här funkar nu... Hela passet tog kanske en timme. Det tycker jag var bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar